Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over een product of een bestelling bij Autolakopmaat.nl? Kijk dan eerst even in deze lijst of jouw vraag ertussen staat!

Filter per categorie:

Hoe gebruik ik een autolakstift?

Wij hebben hier een pagina over geschreven: hoe werkt een autolak lakstift?

Kunnen alleen bedrijven bestellen?

Niet alleen als bedrijf, maar ook als particulier kun je bij ons autolak bestellen.

Kan ik herhaalbestellingen plaatsen?

Herhaalbestellingen zijn helaas niet mogelijk. Wanneer je in onze webshop opnieuw een bestelling plaatst, moet je de producten weer zelf selecteren.

Is het wel écht dezelfde kleur als mijn auto?

Ja, al onze lakken zijn 100% kleurecht. Mocht er onverhoopt iets niet in orde zijn met je bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice, telefoonnummer 0318-570538.

Wat is het verschil tussen RAL, NCS, Pantone of gewone kleuren?

RAL, NCS, Pantone zijn kleuraanduidingen voor industrielakken. Lakken met één van deze benamingen worden niet voor auto’s gebruikt, maar bijvoorbeeld voor diverse machines of plaatwerk. Industrielakken zijn daarmee een uitzondering in ons assortiment. Alle ‘gewone’ kleuren (zonder de aanduiding RAL, NCS of Pantone) worden uitsluitend gebruikt als autolak.

Moet ik altijd aflakken met blanke lak?

Of je moet aflakken met blanke lak, hangt af van of je autolak een effectlak is of niet. Is dit een effectlak? Dan krijg je bij het bestellen vanzelf te zien dat je hier blanke lak bij moet bestellen. Ook kun je dit zelf zien: is jouw lak bijvoorbeeld metallic of holografisch, dan is het een effectlak en moet je hier dus een blanke lak overheen spuiten.

Hoe weet ik welke kleur autolak ik moet bestellen?

Bij autolakopmaat kun je autolak bestellen op kleurcode. Je kunt deze code vinden op het VIN-plaatje in je auto. Bekijk hier waar de kleurcode te vinden is in jouw auto. Vervolgens vul je vervolgens de kleurcode in, rechts bovenin in de zoekbalk van onze website. Je kunt dan eenvoudig een spuitbus of lakstift in de juiste kleur selecteren.

Welke kleur heb ik nodig?

Je kunt de kleur van jouw auto vinden via de kleurcode op het VIN-plaatje in je auto. Bekijk hier waar de kleurcode te vinden is in jouw auto. Vervolgens vul je vervolgens de kleurcode in, rechts bovenin in de zoekbalk van onze website. Je kunt dan eenvoudig een spuitbus of lakstift in de juiste kleur selecteren. Heb je meer uitleg nodig over hoe dit werkt, ga dan naar de pagina ‘hoe bepaal ik mijn autolak kleur?’.

Hoe kan ik de beschadiging aan mijn auto herstellen?

Hoe je te werk moet gaan voor het herstellen van lakbeschadigingen, hangt af van de mate van lakschade. Wij hebben een artikel geschreven over hoe je krassen verwijdert uit je autolak en over hoe je een doffe plek op je auto wegpoetst. Of bekijk andere lakschade tips.

Welke producten heb ik allemaal nodig?

Welke producten je nodig hebt voor het bijwerken van je autolak, hangt af van de mate van lakschade. Dit bepaal je eenvoudig zelf, aan de hand van onze pagina over benodigde producten voor autolak schade.

Heb ik een autolak lakstift of een spuitbus nodig?

Voor kleine lakschade zoals ondiepe krasjes is een lakstift vaak voldoende. Heb je diepere schade of beslaat dit een groter gebied, dan is een spuitbus aan te raden.

Zijn prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle prijzen op de website worden vermeld inclusief BTW.

Kan ik een factuur krijgen?

Ja. De factuur is bijgevoegd bij de bevestigingsmail, die je ontvangt wanneer je pakketje verzonden is.

Hoe kan ik betalen?

Bij Autolakopmaat kun je betalen via iDeal of MisterCash / Bancontact. Lees meer over veilig betalen bij Autolakopmaat.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wanneer je op werkdagen voor 14.00 uur bestelt, de betaling bij ons binnen is en de producten zijn bij ons op voorraad, verzenden wij het product dezelfde werkdag nog. Hier vind je meer informatie over levertijden en verzending.

Is Track & Trace beschikbaar?

Ja. Bij verzending van je bestelling ontvang je van ons een e-mail met daarin een Track&Trace code van het pakket. Via deze code kun je de status van aflevering controleren en zien waar het pakket zich op dat moment bevindt.

Moet ik thuis zijn voor de bezorging?

Bij je bestelling kun je zelf aangeven of je het pakketje thuisbezorgd wilt hebben, of bij een DHL Servicepunt bij jou in de buurt. Of je dus thuis moet zijn voor de bezorging, hangt helemaal van jou af.

Hoe zit het met mijn privacy?

Autolakopmaat geeft om jouw privacy. Daarom gaan wij hier zorgvuldig mee om. Lees meer over ons privacybeleid.

Hoe maken jullie de autolakken?

We mengen basislak met de juiste kleur. De juiste samenstelling van de kleuren bereiken we met een digitaal mengsysteem.

Kan ik ook langskomen?

Dat kan, maar bel ons dan wel even van tevoren (0318-570538). Ons adres is: AutolakOpMaat.nl, De Klomp 2, 6745 WB De Klomp.

Hoe neem ik contact op?

Contact opnemen kan op telefoonnummer 0318-570538, of mail naar info@autolakopmaat.nl.

Mag ik mijn bestelling retourneren?

Je kunt de door jou bestelde goederen zonder opgaaf van redenen binnen veertien dagen na ontvangst bij ons retourneren. Wel moeten deze producten om ze te retourneren aan een aantal voorwaarden voldoen. Lees hier de voorwaarden voor het retourneren van een product.

Wat doe ik met mijn klacht?

Heb je een klacht, bel dan naar de klantenservice, telefoonnummer 0318-570538, of mail naar info@autolakopmaat.nl. Zorg ervoor dat je het product en de bon of factuur bij de hand houdt. Lees hier meer over klachtafhandeling.

Wat doe ik als het pakketje is beschadigd?

Is je pakketje beschadigd of verkeerd geleverd, bel dan naar de klantenservice, telefoonnummer 0318-570538, of mail naar info@autolakopmaat.nl. Zorg ervoor dat je het product en de bon of factuur bij de hand houdt. Lees hier meer over klachtafhandeling.